Opdrachtgevers

Strategie is geen luxe maar noodzaak. Elk bedrijf moet zich regelmatig afvragen; waar staan we over vijf jaar als we blijven doen wat we nu doen? De wereld om ons heen verandert. Dus als je als bedrijf succesvol wilt blijven, zul je een visie moeten hebben op die veranderingen zodat je nu kunt beginnen daar op in te spelen. Dit hebben wij gedaan voor met name bedrijven in de volgende branches:

Farma & Zorg

Wij hebben opdrachten gedaan voor Farmadam – de externe apotheker voor zorginstellingen in regio Amsterdam – en voor LUMC Boerhaave – de postacademische opleider. In deze branche zien we dat het spanningsveld tussen management en operatie steeds groter wordt. Gechargeerd richt het management zich op kosten en wet en regelgeving en de operatie, op de patiënt. De crux zit in het scherp verwoorden hoe je waarde wilt creëren voor de patiënt. Dat geeft focus en richting aan de investeringen.

Financiële dienstverlening

Naast het beperkte vertrouwen en toenemende zelfredzaamheid van de consument, is een van de grote vraagstukken bij financiële dienstverleners (wij hebben gewerkt voor SNS Bank, ING, Aegon, Robeco Direct) om binnen de kaders van de toezichthouder een onderscheidend profiel te claimen. Het onderscheidend vermogen ligt in de mensen van de dienstverleners. Het is onze ervaring dat de mensen die bij financiële instellingen werken de consument oprecht willen helpen.

HR & Opleiding

Mensen maken het succes van de organisatie. Daarom voelen wij ons ook nauw verbonden met die organisaties die zich direct (Zestor, werkenbijhogescholen, Randstad) of indirect (Hogeschool van Amsterdam, SRM, LOI) richten op het optimaal inzetten van talent. Wij zijn ervan overtuigd dat wanneer je mensen aanspreekt op hun talent en hen daarvoor ook de ruimte en verantwoordelijkheid geeft, zij loyaler en waardevoller voor de organisatie zijn. Mits zij zich verbonden voelen met de kernovertuiging van hun werkgever.

Ledenorganisaties

Het verdienmodel van ledenorganisaties berust van oudsher op lidmaatschap aangevuld met een bijdrage van de leden in de vorm van inspanning. Maar wij zien dat mensen – zowel in hun rol als consument (Wandel.nl, KNSB) als in hun rol als professional (NOREA, NOVAA) – niet zo maar meer lid worden. Of blijven. Zij vragen zich af wat zij krijgen voor hun contributie. En bovendien hebben zij nauwelijks tijd om zich langdurig voor de club in te zetten. Met als gevolg dat de beleving en daarmee verwachtingen van de bestuurders sterk afwijkt van die van de leden. De ledenorganisaties zullen zich moeten ontwikkelen naar ondernemers.

Retail & Consumer

Laatst hoorden we ‘m weer: “de consument is wispelturig”. Maar dat vindt de consument zelf helemaal niet. Soms heeft hij gewoon behoefte aan snel en geen gedoe. En soms heeft hij behoefte aan persoonlijk contact. In feite wil iedereen zich gezien en begrepen voelen. Reden te meer om je te blijven verdiepen in de consument en daarop in te spelen. Wil je weten wat wij voor Makro, FETIM, BK Pannen of M&S Mode hebben betekend, neem dan contact met ons op.

Zakelijke dienstverlening

In deze branche werken wij onder andere voor Horlings, Spaarne Accountants en Willis Towers Watson. In het verleden hebben wij gewerkt voor KPMG en Boer & Croon. Ook hier geldt dat de doelgroep zich gezien en begrepen wil voelen. Alleen komt hier een dimensie bij: hij heeft ook een professionele ambitie. Zowel voor zichzelf als voor de organisatie waarvoor hij werkt. Als je dat scherpt hebt en daar je dienstverlening op afstemt, heb je belangrijke stappen gezet.

Benieuwd naar wat wij voor u kunnen doen? Neem contact op