actie

Leren om(zet)denken in crisistijd

 | 

Ondernemen is altijd mogelijkheden zien om omzet te genereren. In deze corona-tijd wordt die vaardigheid van veel ondernemers flink op de proef gesteld. Ook wij moesten een extra dosis om(zet)denken inzetten.

Overweldigend veel goede voorbeelden

We lezen inspirerende verhalen van ondernemers die supersnel inspringen op de nieuwe situatie. Hun business ombuigen van fysiek naar online, een nieuw product bedenken waarmee ze de samenleving ook nog eens op een creatieve manier helpen, hun diensten of producten gratis beschikbaar stellen. Bavaria die desinfecterende handgel produceert, Auping die naast matrassen nu ook mondkapjes maakt. Laat je inspireren door deze voorbeelden.

Soms is gewoon alleen financiële hulp nodig

Hoe inspirerend de voorbeelden ook zijn, het is niet iedereen gegeven om snel om te denken en om te buigen. Je zal maar een werving- en selectiebureau hebben voor horecapersoneel, een sportschoolketen of een bedrijf dat net heeft geïnvesteerd in (dure) duurzame Ledverlichting voor outdoor festivals. Je business valt gewoon stil. Dan is het een kwestie van uitzingen, je reserves aanspreken en kijken hoe je je bedrijf en je mensen overeind kunt houden. Kijk op NLGroeit voor een expert die je kan helpen met het creëren van financiële ruimte.

Toch denken wij dat er meer mogelijk is

En toch, ondanks die harde werkelijkheid, hebben wij het idee dat er meer mogelijk moet zijn. Dat gold ook voor ons. De adviesopdrachten die we in de pijplijn hadden, werden uitgesteld. Toen we onszelf thuis geïnstalleerd hadden, lagen tijdens de wekelijkse Skype-meeting al snel de volgende vragen op tafel: sluiten onze mooie strategische producten wel voldoende aan bij de vrij acute en praktische vragen van onze klanten? Hoe gaan we samen op afstand snel iets nieuws ontwikkelen? Mag je daar dan geld voor vragen of schaadt dat je reputatie?

Het resultaat: praktische omzet-omdenkers

Het was even een uitdaging; brainstormen via een online platform vraagt nieuwe vaardigheden, nog strakker projectmanagement en intensieve afstemming. Uren schermturen om je wegwijs maken in de digitale tools, veel beeldbellen om te kijken waar iedereen staat. Maar het levert wel wat op. Onze klanten hebben omzet nodig. Dus hebben we omzet-omdenkers bedacht; praktische tools waarmee we je bedrijf kunnen helpen om andere mogelijkheden te zien: een twist aan je product waardoor het aanslaat, de goede tone of voice waarmee je mensen naar je toetrekt, een verrassende insteek bij je mensen waarmee je onvermoede talenten aanboort. En een mooie tool om scenario’s te verkennen om na de crisis een vliegende (door)start te maken. En meer volgen.

Uniek aanbod: gratis omzet-omdenker

Wie van jouw relaties gun je een van onze omzet-omdenkers? Draag diegene voor en licht toe waarom jij vindt dat zij daar echt mee geholpen zouden zijn. Uit de inzendingen verloten we drie gratis omzet-omdenkers. VOORDRAGEN