Het is natuurlijk heerlijk om na zo’n lockdown, even de boel de boel te laten. Om half augustus eens te kijken wat het najaar gaat brengen. Maar als jij dat eerste vogeltje wil zijn dat de wurm pakt kun je beter de zomer gebruiken om in actie te komen. Zo maak je een goede start voor een succescvolle tweede helft. Pak de strategie bij de hoorns, bouw aan je salesfunnel en maak die contentkalender. En aarzel niet om hulptroepen in te schakelen!

VRAAG ZOMERHULPTROEPEN AAN

 

Geniet van de ruimte in je agenda

In de zomermaanden is het rustiger, daar verander je niet zoveel aan. Collega’s, klanten leveranciers gaan op vakantie, en dat geeft jou precies wat extra ruimte om de plannen voor een succesvol tweede helft al in uitvoer te gaan brengen. We nemen het ons ook vaak voor, om juist in die rustige zomer periode, de inbox eens goed op te ruimen, de server te schonen, die excel lijst eens bij te werken. Doe dat vooral, maar kijk ook vooruit naar die activiteiten die nog zover van je bed lijken te liggen. Want hoe vaak is het in september niet opeens rennen en vliegen om alles nog in oktober november gepland en geregeld te krijgen

En ja, een dag op de hei is ook nuttig

Dat neemt niet weg dat een dagje fysiek (het kan weer!) samen op de hei uiterst waardevol is. Teamspirit en discipline wakker je hiermee aan en de Koers scherp je aan! Einstein zei (kennelijk) ‘If you can’t explain it simply then you don’t understand it well enough’. Nou, zo ook met je bedrijfsstrategie! Als het niet op 1 A4 past dan is het geheid (excuses voor het woordgrapje 😉) te moeilijk. Dus super goed om samen de Strategie op 1 A4 workshops te doen om te zorgen dat alles wat je moet en wil vertellen op 1 A4’tje past!

De zomer als goede start voor een succesvolle tweede helft.’

Voor je het weet is de zomer voorbij en dient het drukke najaar zich al weer aan. Je weet nu al dat een aantal onderwerpen zeker op de agenda staan. We zetter er een paar op een rij.

Hoe ziet je marketingkalender eruit? Oktober en november zijn volle maanden als het aankomt op klantevenementen, beurzen en congressen. Dit jaar meer dan ooit, want zeer waarschijnljik mogen ze weer life. Wat ga jij organiseren, welke beurs of congres wordt je speerpunt, wat is je boodschap, welke nieuwe doelgroep wil je aanboren en heb je al een locatie, of een spreker voor je eigen event? En welke ondersteunende materialen heb je nodig? Vraag Karine of Sylvia of ze je willen helpen?

Het najaar gaat de sales ook zeker weer vol van start, waar liggen je kansen in de markt, welke prospects staan er op de lijst. Leg alvast contacten, plan die koffiedate, de wandeling, juist nu zijn de agenda’s van je prospects leger dan normaal. Benut die leegte en vul je funnel. Vraag onze partner Arnold Steenbeek voor een goede salestraining.

Hoe ziet je teamsamenstelling eruit, je talentontwikkeling en teamwork. Zeker na de periode van de lockdown en we weer met zijn allen naar kantoor kunnen komen is aandacht voor het groepsgevoel, de cultuur en de omgangsvormen een slimme zet. Bereid dat zorgvuldig voor, neem de tijd om een logisch geheel op te tuigen, bedenk trainingen en een leuke welkomstdag. Vraag ….

Nieuwe producten, veranderende dienstverlening, ook daar is waarschijnlijk het een en ander in verandert na de digitale revolutie van de lockdown. Kijk eens kritisch naar je producten en werk alvast een aantal nieuwe processen uit. Vraag Suzanne Vink of Pieter van Hengel naar een creatieve workshop.

• Het najaar is de periode van de businessplannen, budgetten en jaarplannen. Waarom plan je niet nu alvast een strategiesessie voor begin september, en neem je de rustige zomer om die goed voor te bereiden. Door bijvoorbeeld de markt, de concurrentie, de klanten eens extra onder de loep te nemen. Vraag Pieter van Hengel, Suzanne Vink of Sylvia Vrugt voor stevige begeleiding van jullie nieuwe business plannen.

REGEL NU EXTRA ZOMER-ACTIE-OnDERSTEUNING

VRAAG HULPTROEPEN

EN GENIETEN, NIKSDOEN, LANGE ZOMERAVONDEN DOE DIE VOORAL OOK !

Naast goede voorbereidingen voor een vliegende start van het najaar, het in de steigers zetten van leuke klantevents, medewerkerswelkomstdagen, grondig marktonderzoek, neem je ook de tijd om uit te rusten. Dus ga zeker een paar weken lekker er tussenuit. Want met zo’n voorbereiding kun je de tweede helft van het jaar maar beter geïnspireerd en uitgerust van start gaan. Fijne en productieve zomer gewenst!