Doe doorlopend marktonderzoek met de VELDSPOTTER

Heb je ook het gevoel dat je niet altijd precies weet welke ontwikkelingen er in de markt spelen? Een gemiste kans. Met de Veldspotter helpen we je doorlopend marktonderzoek te doen. Zo krijg je een onmisbare blik naar buiten en een solide basis voor je bedrijfsstrategie.

De vijf vragen die we met de Veldspotter beantwoorden:

  1. Welke verandering in consumentengedrag heeft direct impact op jouw organisatie?
  2. Met welke externe ontwikkelingen moet je echt rekening gaan houden?
  3. Welke onverwachte concurrenten gaan jouw business beïnvloeden?
  4. Hoe match je die trends en ontwikkelingen met de doelen van jouw bedrijf?
  5. Hoe vertaal je die in producten voor je klanten, tools voor je bedrijf en skills voor je mensen?

In vijf stappen maken we van jouw bedrijf een ervaren Veldspotter

  • Veld verkennen: In een eerste prikkelende sessie wordt duidelijk hoe goed jullie je eigen doelen en ambities kennen en delen met elkaar.

  • Online spotten: we sporen de belangrijkste trends op, uit onderzoek, uit gesprekken. Van millennials en hun eigenaardigheden, naar de behoefte van klanten 24/7 toegang te hebben tot diensten tot wetgeving voor kopen op afstand. Hier schakelen we zeker ook de kennis van jouw team in. Want wie kent jullie markt nou beter dan jullie zelf? De gezamenlijke en vaak onbewuste kennis is in de praktijk een goudmijn.

  • Team-spotten: in twee workshops met het team selecteren we op een creatieve manier de belangrijkste trends en ontwikkelingen. In de eerste sessie staan we stil bij de externe ontwikkelingen. In de tweede duiken we dieper jullie branche en bedrijf in en brengen we de concurrentie, ook de minder voor de hand liggende in kaart. Samen beoordelen we of ze een kans of een bedreiging zijn.

  • Team-plotten: in een workshop plotten we de belangrijkste kansen. Aan de hand van voor jullie belangrijke criteria komen we tot de beste opties om mee aan de slag te gaan.

  • Veldspotten als vast onderdeel: we leveren jullie een vast format om vanaf nu structureel te veldspotten en zo moeiteloos als eerste in de markt te belangrijkste ontwikkelingen te spotten.

Wat krijg je?

  • Een helder inzicht in de belangrijkste trends en ontwikkelingen in je markt, op gestructureerde manier in kaart gebracht
  • Handig inzicht in jouw concurrentieveld, zodat je weet wie je moet spotten
  • Overzicht van de mooiste beste kansen of ontwikkelingen voor jouw bedrijf om op in te spelen
  • Een praktische methode om doorlopend met marktonderzoek bezig te zijn
  • Team betrokkenheid en enthousiasme en marktkennis bij ieder teamlid

Wil jij ook doorlopend marktonderzoek? 

Maak een telefonische afspraak om te kijken of de Veldspotter wat voor je is.
Karine Hustinx: 06 51 07 55 74

Veldspotter

Veldspotter is wat voor jou als je:

  • Geen uitgebreide marktonderzoeksafdeling hebt.
  • Geen budget hebt voor inhuur van een duur onderzoeksbureau.
  • Een praktische manier van markt verkennen wil aanleren.

om je op weg te helpen:

De skills die je nodig hebt op een rijtje.

VRIJBLIJVEND SPARREN:

Bel Karine Hustinx: 06 51 07 55 74

gaat goed samen met:

  • Fundering: de visie, missie en strategische pijlers zijn samen de fundering waarop je je bedrijf bouwt.
  • Seizoenswissel: wanneer de marktveranderingen een aanpassing van je businessmodel vragen

Eerder gedaan voor:

Voor de Metropoolregioregio Amsterdam deden we een uitgebreide marktverkenning met verrassende uitkomsten.