Hoe zorgen we dat meer (jonge) mensen kiezen voor een baan in de (ouderen)zorg?

Rond de tafel

Op 30 maart 2023 van 16.00 tot 18.00 uur organiseren we een rondetafelsessie in Amstelveen. Met bestuurders en leidinggevenden uit de zorg en aanverwante sectoren zoals opleiders en gemeente gaan we op zoek wat je nog meer kunt doen om mensen te interesseren voor een baan in de zorg. Is het alleen een communicatieprobleem of is er meer aan de hand?

De keuze voor een baan wordt bepaald door zes componenten: het werk zelf,  sfeer, groei, respect en natuurlijk beloning en balans. Hoe kun je dat binnen je organisatie verbeteren? We delen kennis en ervaringen om zo tot nieuwe inzichten en ideeën te komen.

We zouden het leuk vinden als je komt!

najaarsactie

Waarom doen wij dit?

Wij zien en horen dat ziekenhuizen en zorginstellingen kampen met problemen om goed personeel te vinden en te binden. Ook opleidingen hebben moeite om voldoende gemotiveerde studenten af te leveren. Naast werkdruk en salaris speelt de beeldvorming rondom de zorg een belangrijke rol. Daar kunnen we met elkaar toch wel wat aan doen? Seizoen Vijf wil haar netwerk en ervaring inzetten om de zorg hierbij te helpen. Omdat we geloven dat het gaat om toegevoegde waarde voor de medewerkers. Bovenop de intrinsieke drijfveer die je moet koesteren.

Vraag onze checklist Open huis aan

Een Open Huis, tijdens bijvoorbeeld de Ontdekdezorg is een ideale kans om geïnteresseerden in een baan in Zorg en Welzijn voor jouw organisatie te winnen. Met deze praktische checklist en handige timeline zorg je dat je opvalt tussen al die organisatie die hun deuren openstellen en zorg je dat mensen voor jou kiezen!

Case; herijken functieprofiel

De Raad van Bestuur van ziekenhuis St Jansdal wil het ziekenhuis in deze onstuimige tijd goed op de kaart zetten. De wereld verandert snel, en dat betekent dat een duidelijke profilering voor het ziekenhuis, voor hoe zij communiceren en dus ook wat dat vraagt van een Hoofd Communicatie.

Om tot een profiel te komen halen we zowel intern als extern inzichten op en toetsen die aan deze profilering, die in essentie vraagt om een communicatieafdeling die naast productiehuis ook business partner is. Dat vraagt andere competenties, rollen en taken dan de voorganger die zich focuste op het creëren van middelen.