DE ONLINE MARKETINGSTRATEGIE STAAT, EN NU?

Voor Liberty Global -een internationaal telecombedrijf in Nederland- hebben we een online marketingstrategie voor hun zakelijke IP-transit product bedacht. Zo stellen we voor om zichtbaar te worden voor de doelgroep met relevante content door Whitepapers te maken en die via LinkedIn-campagnes te verspreiden. Leuke plannen! Maar de afdeling loopt ertegen aan dat de organisatie nog niet de optimale ondersteuning biedt aan het relatief kleine team in Nederland. Er is denk- en doekracht nodig om de online marketingstrategie uit te voeren!

LAAT ONS MAAR DOEN

Juist leuk om de strategie tot leven te brengen. Dus zet ons maar in op de uitvoering! Zo schijven we de Whitepaper over de uitdagingen van NOC-managers, over IP transit product en over Network Security. We bijten ons vast in de materie, worstelen ons door de technische specs heen, interviewen experts, laten de doelgroep meelezen en het Liberty team reviewen. We schrijven de content in het Engels, de voertaal voor de IT branche. Als de content af is zorgen we voor een mooie opmaak in een net wat opgefriste huisstijl, regelen een goede drukker en leveren het design voor de landingspagina waar je de Whitepapers kan downloaden en maken de LinkedIn posts om de campagne aan te jagen.

De teamleden van Liberty Global zijn blij dat de online marketing aanpak ook in een B2B omgeving werkt. Ze hebben een business case gemaakt om dit verder handen en voeten te geven. Daar is geen ruimte voor extra FTE’s maar wel voor externe inhuur. In het Liberty Global team zit veel technische & sales expertise en ook Google Adwords, SEO en SEA is goed belegd. Maar voor het hele stuk van content creatie en bedenken van waardevolle events hebben ze eigenlijk niemand in huis.

EEN MOOI VERLENGSTUK VAN DE MARKETINGAFDELING

Dat is nu net het stuk dat wij leuk vinden. Seizoen Vijf kun je eigenlijk zien als een verlengstuk van het marketingteam. Zo hebben we het ook georganiseerd. Met de afspraak om per week een vast aantal uren aan marketingactiviteiten te doen. Twee keer per week is er een call om voortgang te bespreken. Eens per maand komt het hele team bij elkaar om learnings te delen en vervolgstappen te bepalen. Wij zijn blij om op deze manier een structurele bijdrage te leveren en ook gedurende een langere periode met de klant mee te lopen en samen te bouwen.

VAN STRATEGIE NAAR IMPLEMENTATIE EN WEER TERUG

De eerste vruchten van de marketinginspanningen kunnen we plukken: de Whitepaper doet veel voor de naamsbekendheid van Liberty Global en wordt ook in andere Europese landen inmiddels in het sales traject in gezet. Maar er kan nog meer interactie met de doelgroep -NOC-managers- tot stand komen. Terug naar de tekentafel! In een workshop sessie ontwikkelen we een contentkalender met meerdere interactiemomenten met de doelgroep. We starten met network security, éen van de USP’s van Liberty Global. We zetten een geïntegreerde campagne op met een whitepaper, linkedin & google ads, een conferentie sponsorship en een round table meeting. En we starten vast met de contentcreatie voor de Knowledge Hub in de Salesforce omgeving. Zo switchen we tussen strategie en uitvoering en leren we met het team wat werkt en niet werkt.

Paul Wijdicks, director B2B products and enablers bij Liberty Global:

“We waren al goed op weg met onze online marketing en sales strategie maar misten de handjes om te starten. De pragmatische aanpak, de enorme focus op de doelgroep en de prettige manier van werken maken dit een hele fijne samenwerking. Als we een teamuitje hebben nodigen we Seizoen Vijf gewoon uit om mee te gaan!”

Ook denk-, & doekracht nodig?

Wil jij ook je team versterken en een paar vaste uren per week aan denkkracht & uitvoerende power? Onze ervaring is dat alle kennis en ervaring over de doelgroep al in het team zit. Wij helpen om die op een slimme en leuke manier boven water te krijgen en te vertalen naar effectieve marketing- en salesmiddelen.

Maak snel een afspraak om te kijken hoe we jouw team kunnen ondersteunen!