Merkversterking voor Verenigingen

Herken je dat leden minder betrokken zijn, sneller hun lidmaatschap opzeggen, dat daarom je inkomsten dalen en je minder impact kunt maken. En waarom? vraag je je af. Want jullie beroep, overtuiging en doel is belangrijk, toch? Dus je hebt juist massa, middelen en geloofwaardigheid nodig om je geluid te laten horen, om impact te maken. Oftewel je moet een sterk merk zijn. Want sterke merken trekken mensen aan, hebben fans en ambassadeurs. Wij helpen je om je merk te versterken.

Webinar communities bouwen

7 maart 2024

We organiseren regelmatig events in de serie BuitenFactor; omdat we inzichten en ideeën willen geven die buiten de vaste kaders gaan. Ideeën die net even anders zijn, ideeën die het verschil kunnen maken.

In het webinar Maak van je vereniging ook een community bespreken we de do’s en don’ts voor succesvolle communities:

  1. Wat maakt een community een community? ​
  2. Wanneer ga je investeren in het ontwikkelen van een community? ​
  3. Wat moet je doen en vooral laten? ​
  4. Hoe krijg je iedereen aan boord?

Webinar communities bouwen

7 maart 2024

We organiseren regelmatig events in de serie BuitenFactor; omdat we inzichten en ideeën willen geven die buiten de vaste kaders gaan. Ideeën die net even anders zijn, ideeën die het verschil kunnen maken.

In het webinar Maak van je vereniging ook een community bespreken we de do’s en don’ts voor succesvolle communities:

  1. Wat maakt een community een community? ​
  2. Wanneer ga je investeren in het ontwikkelen van een community? ​
  3. Wat moet je doen en vooral laten? ​
  4. Hoe krijg je iedereen aan boord?

Pijlers van een sterk merk

Een sterk merk roept positieve associaties op bij je doelgroep. Voor verenigingen en goede doelen is dat niet anders. Leden en donateurs identificeren zich met hun vereniging met een sterk merk. Ze willen er graag bij horen, er onderdeel van uit maken.

Sterke merken hebben vijf pijlers die samen één consistent verhaal vertellen:

  1. Doelgroep; voor wie zijn we er in essentie en wat drijft hen​
  2. Identiteit; wat is ons DNA en wat is onze relevante kernbelofte​
  3. Communicatie; vertaling van de belofte in woord en beeld​
  4. Aanbod; vertaling van de belofte naar je producten, diensten en tarievenstructuur​
  5. Gedrag; vertaling van de belofte naar werkwijze, houding van de medewerkers, persoonlijk contact.

BuitenFactor webinars

Voor verenigingen

In de serie BuitenFactor hebben we speciaal voor ledenorganisaties, verenigingen en goededoelenorganisaties een aantal webinars. Doel is hen te helpen het tij te keren omdat ledenorganisaties relevanter zijn dan ooit.

Juist nu is er behoefte aan verbinding, aan samen ergens voor gaan en staan, aan een plek waar je je welkom voelt. En verenigingen zijn bij uitstek de organisaties die hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen, die de wereld een beetje beter willen maken. Dat vinden wij belangrijk.

BuitenFactor webinars

Voor verenigingen

In de serie BuitenFactor hebben we speciaal voor ledenorganisaties, verenigingen en goededoelenorganisaties een aantal webinars. Doel is hen te helpen het tij te keren omdat ledenorganisaties relevanter zijn dan ooit.

Juist nu is er behoefte aan verbinding, aan samen ergens voor gaan en staan, aan een plek waar je je welkom voelt. En verenigingen zijn bij uitstek de organisaties die hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen, die de wereld een beetje beter willen maken. Dat vinden wij belangrijk.

Wij zijn Seizoen Vijf

En wij zijn er heilig van overtuigd dat een sterk merk ontstaat als je naadloos weet aan te sluiten bij je doelgroep, door datgene te doen waarvan jij overtuigd bent hoe die doelgroep het beste is geholpen is. Want dat is echt het hoofdingrediënt van jouw toegevoegde waarde. Wij helpen dat verwoorden, vertalen, uitdragen en uitbouwen. We zijn met andere woorden van strategie; strategie ontwikkeling en strategie implementatie. Samen met opdrachtgevers ontwikkelen we altijd een strategie die helpt om een sterk merk te bouwen, je waarde aan je leden te laten zien, je verdienmodel er op aan te passen en zo je doelen te bereiken. Daarvoor gebruiken wij een eigen model: de koers en karakter dynamiek , een online tool: de strategie werkplaats, en onze creativiteit, energie en enthousiasme​.

Voorbeelden uit de praktijk

Cases die een verhaal vertellen​

De NBA: Communities zijn het hippe antwoord op meer engagement. Wij bouwden de communities bij de NBA.

Vereniging van muziekdocenten: Een belangrijk beroep met een mooi verhaal. Wij hielpen ze aan een gezamenlijk verhaal, een krachtig verhaal als basis voor de belangenbehartiging en ledenwerving.

Gesprek met Anneke van Zanen: In een mooi gesprek met de voorzitter NOC*NSF, benadrukt ook zij de kracht van flexibiliteit. In kunnen spelen op nieuwe behoeften van je leden, en oude overtuigingen los durven laten​.

Voorbeelden uit de praktijk

Cases die een verhaal vertellen​

De NBA: Communities zijn het hippe antwoord op meer engagement. Wij bouwden de communities bij de NBA.

Vereniging van muziekdocenten: Een belangrijk beroep met een mooi verhaal. Wij hielpen ze aan een gezamenlijk verhaal, een krachtig verhaal als basis voor de belangenbehartiging en ledenwerving.

Gesprek met Anneke van Zanen: In een mooi gesprek met de voorzitter NOC*NSF, benadrukt ook zij de kracht van flexibiliteit. In kunnen spelen op nieuwe behoeften van je leden, en oude overtuigingen los durven laten​.

Contact

Poeh nu ben ik wel toe aan een bakkie koffie