Merkversterking voor Verenigingen

Herken je dat leden minder betrokken zijn, sneller hun lidmaatschap opzeggen, dat daarom je inkomsten dalen en je minder impact kunt maken. En waarom, vraag je je af, want jullie beroep, overtuiging, doel is belangrijk, toch? Om je geluid te laten horen heb je massa nodig, geld en geloofwaardigheid. Deze worsteling is heel herkenbaar voor veel ledenorganisaties. Wij horen het regelmatig. Maar hoe keer je het tij? Hoe maak je je toegevoegde waarde zichtbaar en creëer je een sterk merk waar jouw doelgroep zich met hart en ziel bij aansluit, waar je impact mee maakt en mooie resultaten boekt.

BuitenFactor-webinar

19 oktober 15.00 – 16.00 uur

We organiseren regelmatig events in de serie BuitenFactor; omdat we inzichten en ideeën willen geven die buiten de vaste kaders gaan. Ideeën die net even anders zijn, ideeën die het verschil kunnen maken.

Op 19 oktober van 15.00 tot 16.00 uur vindt het webinar Merkversterking voor verenigingen plaats met op de agenda: 

  1. Welke behoefte van je (potentiële) leden bedien je? 
  2. Hoe sluit je merkbelofte hierop aan en hoe vertaalt die zich naar je communicatie, je aanbod en je gedrag?
  3. Welke verdienmodellen kun je aan je aanbod koppelen?
  4. Hoe kom je verder dan de gebaande paden?
  5. Hoe krijg je iedereen aan boord?

Wij zijn Seizoen Vijf

En wij zijn er heilig van overtuigd dat een sterk merk ontstaat als je naadloos weet aan te sluiten bij je doelgroep, door datgene te doen waarvan jij overtuigd bent hoe die doelgroep het beste is geholpen is. Want dat is echt het hoofdingrediënt van jouw toegevoegde waarde. Wij helpen dat verwoorden, vertalen, uitdragen en uitbouwen. We zijn met andere woorden van strategie; strategie ontwikkeling en strategie implementatie. Samen met opdrachtgevers ontwikkelen we altijd een strategie die helpt om een sterk merk te bouwen, je waarde aan je leden te laten zien, je verdienmodel er op aan te passen en zo je doelen te bereiken. Daarvoor gebruiken wij een eigen model: de koers en karakter dynamiek , een online tool: de strategie werkplaats, en onze creativiteit, energie en enthousiasme​.

Voorbeelden uit de praktijk

Cases die een verhaal vertellen​

De NBA:

Communities zijn het hippe antwoord op meer engagement. Wij bouwden de communities bij de NBA.

Vereniging van muziekdocenten:

Een belangrijk beroep en met een mooi verhaal. Wij hielpen ze aan een gezamenlijk verhaal, een krachtig verhaal als basis voor de lobby en ledenwerving.

Gesprek met Anneke van Zanen

“In een mooi gesprek met Anneke van Zanen, benadrukt ook zij de kracht van flexibiliteit. In kunnen spelen op nieuwe behoeften van je leden, en oude overtuigingen los durven laten​.”

Onze kijk op de trends

Hoe bouw je een sterk merk, met een eigen herkenbaar profiel?​

Nieuwe verdienmodellen, hoe zorg je dat ze je strategie versterken?

Communicatie met leden, hoe zorg je ervoor dat de boodschap landt?

Inzicht in je leden, wat willen ze nu echt? ​

Communities bouwen, hoe activeer je je leden?

Een andere manier van jaarplannen maken

Contact

Poeh nu ben ik wel toe aan een bakkie koffie